Wednesday, December 03, 2008

Shine on me


從小時候開始,
上帝已在音樂上栽培我,
今天我已成為別人的音樂老師,
教授音樂已是我大半生的主要職業。
加上這兩年接任歌鄰的Music Director,
日程表已編排得滿滿,
雖然有別人徵求授課,
始終婉拒了...

上帝對我說:
你要數算你的日子和你的時間,
歌鄰的弟兄姊妹是你的priority。

我要感謝上帝賜予音樂的恩賜,
我就以信心走上,
將上帝所賜予的毫無保留地讓上帝使用。
Lord, Let Your Light shine on me.

~ 相片攝於法國巴黎

2 comments:

Anonymous said...

Joyce, 我不知道以後有沒有機會再聽妳彈奏音樂,但妳這上帝所賜的天份,我見証過.

原來妳彈”留住我吧”的時候,不單我在聽,上帝也在聽!

mypiglet said...

Dear soso,

I miss you so much. I miss the time we spent at True Light. After I read your comment, it makes me recall the old days about us. Yes, i played that song in front of you, you called me "bak mo", and we made the 10- year appointment after we learnt a story in our english class. Unfortunately, I was not in hk, otherwise, I might be there at the lion of HK Bank in Central!

soso, thanks for your witness, i hope that you may have a chance to listen to my playing again.